.
22. kolovoza Crkva liturgijski časti Blaženu Djevicu Mariju kao Kraljicu, htijući tako naglasiti ne samo da ju njezini štovatelji slave kao posebnu zagovornicu i posrednicu, onu koja ne odbija molbu nikoga tko ju iskreno zazove, nego i potvrđuje vjeru Crkve da je Marija u svojoj nebeskoj proslavi uistinu uzdignuta iznad svih drugih ljudi i u tom smislu stvarno Kraljica nad kraljicama.
Po uznesenju na nebo Marija je postala Kraljica neba i zemlje. Naslov “kraljice” Mariji je dala pučka pobožnost. Puk je još naziva: “gospodarica”, “vladarica”, “vojvotkinja”, a u hrvatskoj pobožnosti “cesarica”. Marijino kraljevsko dostojanstvo je pučka pobožnost vezala uz pojam “milosrđa”, o čemu svjedoči molitva “Zdravo Kraljice, Majko milosrđa”. Teološki gledano Marijino kraljevsko dostojanstvo proizlazi iz njezina bogomajčinstva. Otac je Sinu svome, Gospodinu Isusu, povjerio skrb za ovaj svijet pa je zaslužio naslov “Krist Kralj svega stvorenoga”. Po tom Kristovu naslovu “Kralj”, Marija se može osloviti “Kraljica”.
Ako bacimo pogled na Sveto pismo i upravo iz biblijske perspektive Marijina kraljica ima savršenog smisla. U drevnom Izraelu, kraljeva majka je bila ta koja je vladala kao kraljica, a ne kraljeva žena.
Na primjer, kada Prva i Druga knjiga o kraljevima predstavljaju novog kralja u Kraljevstvu Jude, gotovo uvijek spominju ime kraljeve majke uz njezina kraljevskog sina. Kraljica majka također je prikazana kao istaknuta članica kraljevskog dvora, s krunom na glavi (vidi Jer 13,18) i na čelu popisa službenika palače u kraljevstvu (2 Kr 24,12-15).
Kraljica majka stvarno je sudjelovala u vladavini svoga sina, pomažući u njegovoj misiji pastira naroda (vidi Jer 13,18-20) i služeći kao pouzdana savjetnica (Prv 31). Ali najviše od svega, kraljica majka služila je kao zagovornica naroda, slušajući njihove molbe i predstavljajući ih kralju.
Starozavjetni odlomci služe kao važna pozadina za razumijevanje kako Novi zavjet prikazuje Mariju, Isusovu majku, kao kraljicu majku u Kristovom kraljevstvu.
Na primjer, u izvještaju svetog Luke o Navještenju, anđeo Gabrijel govori Mariji da će postati majka kraljevskog sina koji će ispuniti starozavjetne nade o Mesijinom vječnom kraljevstvu (vidi na primjer 2 Sm 7; Ps 2, 72 , 89). Anđeo kaže:
“Evo, začet ćeš u utrobi i roditi sina, i nadjenut ćeš mu ime Isus. On će biti velik i zvat će se Sin Svevišnjega; i dat će mu Gospodin Bog prijestolje Davida, oca njegova, i kraljevat će nad domom Jakovljevim dovijeka i njegovu kraljevstvu neće biti kraja” (Lk 1,31-33).
Kad bi stari Židovi čuli za ženu koja je rodila novog Davidovog kralja, lako bi zaključili da je ona kraljica majka. I upravo to zvanje Marija dobiva na Navještenje. Ona je kraljevska majka kralja koji će sjediti na “prijestolju Davida, svoga oca” i čijem “kraljevstvu neće biti kraja”.
Marijina kraljevska služba još je eksplicitnija u sljedećem prizoru Lukina evanđelja, Pohođenju. Ovdje Elizabeta pozdravlja Mariju govoreći: “A kako mi se to dogodilo da je majka moga Gospodina došla k meni?” (Lk 1,43).
BDM KRLAJICA HRVATA
Blažena Djevica Marija za Hrvate je “kraljica” i “najvjernija odvjetnica”. Pouzdavajući se u njezin nebeski zagovor, odavno su je častili zahvalnošću kao “kraljicu Hrvata”, a zazivali su je i “fidelissima advocata Croatiae” (najvjernija odvjetnica Hrvata). Dugovječna je tradicija štovanja Blažene Djevice Marije. Sve ratove, glad, nevolje, napade hrvatski je narod preživio sklonjen pod zaštitnički plašt Majke Božje. O tome svjedoče brojne crkve, samostani, molitve i pjesme posvećene Gospi još od najranijih dana hrvatske povijesti.
Gospa je jedna i jedina, a Hrvati su je okrunili s toliko imena onih lokalnih, mjesnih, kako bi je ljudi lakše razlikovali i prepoznavali, kako bi je lakše dozvali i prizvali u svoje molitve, kako bi se s njom još više zbližili i približili se njezinu vječnom majčinskom krilu. Naprosto, kako bi je jednostavnije privoljeli da im se približi u intimi njihovih domova i obitelji.
MOLITVA BDM KRALJICI
Zdravo, Kraljice,
majko milosrđa,
živote, slasti i ufanje naše, zdravo!
K Tebi vapijemo prognani sinovi Evini.
K Tebi uzdišemo tugujući i plačući
u ovoj suznoj dolini.
Svrni, dakle, zagovornice naša,
one svoje milostive oči na nas,
te nam poslije ovoga progona pokaži Isusa,
blagoslovljeni plod utrobe svoje.
O blaga, o mila, o slatka Djevice Marijo!.
MOLITVA MARIJI KRALJICI NEBA I ZEMLJE
Marijo – Kraljice neba i zemlje,
Kraljice anđela, od Boga si primila moć i snagu
da zdrobiš Sotoni glavu;
stoga te ponizno molimo,
pošalji nebeske legije Anđela
i da pod tvojim zapovjedništvom,
poraze sve zle duhove,
obuzdavajući njihovu drskost
bacivši ih natrag u jamu pakla.
O dobra i nježna Majko,
ti ćeš uvijek biti naša nada, utjeha i zaštitnica.
O Majko Božja kraljice naša,
pošalji svete anđele da me čuvaju i brane
i otjeraju daleko od mene okrutnog neprijatelja.
Sveti anđeli i arkanđeli, branite nas i čuvajte nas.
(Oprost: 500 dana–SC Ind., 8. srpnja 1908.)